סינת'יה ניקסון – 09.04.1966

David Shankbone

ביום זה נולדה סינת'יה ניקסון, שחקנית אמריקאית להט"בית, המוכרת בשל גילום דמותה של מירנדה הובס בסדרה "סקס והעיר הגדולה", ופעילותה הפוליטית והאקטיביסטית.

ניקסון נולדה בניו יורק. הופעתה הראשונה על המסך הייתה כמתחזה בשעשועון טלוויזיה בו עבדה אימה, השחקנית אן נול. במהלך עבודתה בשני מחזות ברודווי שהיו להיט, ניקסון למדה בברנארד קולג', ובכך עשתה היסטוריה בתור תלמידת השנה הראשונה שכיכבה בברודווי.

לאחר שהשתתפה במספר סרטי קולנוע, הקריירה של ניקסון נסקה כשהיא שיחקה כאחת מארבע השחקניות הקבועות בסדרה הקומית המצליחה של רשת HBO "סקס והעיר הגדולה" (2004-1998), כעורכת הדין הצינית והעקשנית מירנדה הובס. אחרי שהייתה מועמדת לפרס אמי כשחקנית משנה מצטיינת בסדרה קומית בשנים 2002 ו-2003, קטפה לבסוף ניקסון את הפרס ב-2004, עונתה האחרונה של הסדרה.

ניקסון החלה לצאת עם פעילת החינוך קריסטין מרינוני בינואר 2004. היא אמרה שהיא מעולם לא הרגישה שום התחבטות לגבי המיניות שלה, והוסיפה: "מעולם לא חשתי שהיה חלק לא מודע בי שהתעורר או שיצאתי מהארון, לא הייתה שום התלבטות, לא היה כל נסיון לדכא. פגשתי את האישה הזאת, התאהבתי בה, ואני אישיות ציבורית".

באפריל 2008, קיבלה ניקסון פרס מ-Point Foundation, שמספק מלגות לסטודנטים גאים בארצות הברית, בשל היותה מודל לדוגמה עבור אנשים גאים צעירים. באסיפה לתמיכה בנישואים של בני אותו מין ב-2009 הודיעה ניקסון שהיא ומרינורי התארסו כחודש לפני כן. בפברואר 2011 השתיים הביאו לעולם את בתן הראשונה, וכשנה לאחר מכן בנות הזוג התחתנו.

תוכן זה הוכן על ידי שיתוף פעולה ביום יום בהיסטוריה להט"בית
והמחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם בהסתדרות הציונית העולמית

ערכים נוספים בנושא