ציפי לבני מחתנת זוג גאה – 02.06.2014

ביום זה ערכה ציפי לבני, אז שרת המשפטים, טקס חתונה גאה.

שרת המשפטים דאז ציפי לבני חיתנה את בני הזוג הלהט"בים גיא וצח, לאחר שאלה פנו אליה וביקשו כי תערוך את חתונתם. בכך העבירה לבני מסר ברור על עמדותיה בנושא נישואים גאים. זאת, לאחר שגורמים בבית היהודי שהיו יחד עימה בקואליציה הבהירו כי יחסמו חקיקה בנושא בכל מחיר.

לבני התבטאה בחתונה בנוגע לנישואים גאים, ואמרה: "לצערי, אין לי את הסמכות המשפטית הרשמית להביא את גיא וצח בברית הנישואין שתהיה מוכרת על ידי מדינת ישראל – המדינה שבה נולדו, שאותה שירתו ובה הם רוצים לחיות את חייהם המשותפים. עם כל רצוני, אין לי את היכולת להבטיח לכם שאחרי הטקס הזה היום תקבלו את מלוא הזכויות שמגיעות לזוג נשוי במדינתו".

לבני הוסיפה ואמר: "באתי הנה מכוח עמדה מוסרית שיש לי, כדי לומר שהגיע הזמן שכל זוג שרוצה לקשור את גורלו זה עם זה יקבל את החותם הרשמי וההכרה של מדינת ישראל בהם כזוג. בעיניי, המדינה היא לא זו שמחלקת רישיונות לאהבה. לא מדובר במשאב מוגבל שבפיקוח, ואין כוח בעולם שיכול להטיל וטו על אהבה או לעמוד בפני הרצון של זוג אוהב להתחייב לחיים משותפים. לכן אנחנו כאן היום, כי למרות הניסיונות למנוע זאת ולמרות המלחמות שהחשוכים מנהלים נגדה, הקלישאה לפיה 'האהבה תנצח' מוכיחה עצמה כנכונה פעם אחר פעם – ואנחנו כאן כדי לחגוג את האמת הזו". שנה לאחר מכן, בעת שכיהנה כחברת כנסת, חיתנה לבני זוג גאה נוסף.

תוכן זה הוכן על ידי שיתוף פעולה ביום יום בהיסטוריה להט"בית
והמחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם בהסתדרות הציונית העולמית

ערכים נוספים בנושא