מנחם שיזף נפטר – 05.01.2011

קרדיט תמונה: לאה אתגר

ביום זה נפטר מנחם שיזף, לשעבר יו"ר אגודת הלהט"ב.

שיזף נולד בתל אביב ב15.6.1955. הוא החל את דרכו המקצועית כעורך דין פלילי, ולאחר מספר שנים החליט לעבור לתחום העיתונות ושימש ככתב לענייני פלילים בעיתונים ובמגזינים שונים. בהמשך הקים משרד לייעוץ תקשורתי, ושימש כיועץ תקשורת וכמנהל קמפיינים של אנשי ציבור בכירים, ביניהם רוני מילוא, רובי ריבלין, איתן כבל, אברהם הירשזון, וגם נשיא המדינה עזר ויצמן, על שהיה ידוע בין השאר בשל אמירותיו ההומופוביות.

על עבודתו עם חברי כנסת ופוליטיקאים שלא תמכו בקהילה הגאה אמר: "אני תמיד אומר ללקוחותיי מראש על היותי הומוסקסואל, כדי שלא יתעוררו בעיות אחר כך. מניסיוני, מעולם לא קיבלתי סירוב לעבודה בשל כך אפילו מאנשים דתיים".

במסגרת פעילותו למען הקהילה הגאה היה ממובילי המאבק נגד הזמר מאיר אריאל לאחר שזה שהתבטא כנגד הקהילה, והצליח להביא להחרמתו. בשנת 1997 מונה שיזף ליו"ר אגודת הלהט"ב. במהלך כהונתו הביא לפגישה של פעילי הקהילה עם נשיא המדינה דאז משה קצב, ועם ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז"ל.

חבר הכנסת לשעבר ניצן הורביץ ספד לו לאחר מותו ואמר: "מנחם היה איש מוכשר, דעתן, בעל אנרגיות ובעיקר חבר אמיתי. כשהיה נכנס למשהו, היה נכנס אליו עם כל הנשמה. הוא היה משקיע אנרגיות אישיות עצומות בקידום דברים חשובים בעיניו וזה מה שהוא עשה למען הקהילה הגאה, בתקופה שהייתה הרבה יותר בעייתית מהנוכחית".

שיזף נתפס כאידיאליסט ואקטיביסט בכל רמ"ח איבריו. גם בשנותיו האחרונות כשהיה נכה ומרותק לכיסא גלגלים הוא לא זנח את הפעילות הציבורית, פעל למען זכויות נכים, ואף המשיך לפקוד את מצעדי הגאווה בתל אביב.

תוכן זה הוכן על ידי שיתוף פעולה ביום יום בהיסטוריה להט"בית
והמחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם בהסתדרות הציונית העולמית

ערכים נוספים בנושא