פרדי מרקורי הולך לעולמו לאחר מאבק במחלת האיידס – 24.11.1991

קרדיט תמונה: Carl Lender


ביום זה הלך לעולמו פרדי מרקורי, הסולן האגדי של להקת קווין, כתוצאה מדלקת ריאות שנבעה מסיבוכים של מחלת האיידס. הוא היה בן 45 בלבד במותו. פרדי הוריש את רוב הונו ורכושו למארי אוסטין, בת זוגו לשעבר וחברה טובה, שגם דאגה לו בימיו האחרונים.

מרקורי נולד בסטון טאון, זנזיבר, ב5 בספטמבר 1946, בשם פארוק בולסרה. לאחר סיום לימודיו בבית הספר נסע מרקורי ללימודי עיצוב גראפי בלונדון, שינה את שמו לפרדי מרקורי והקים את להקת קווין, יחד עם בריאן מאי ורוג'ר טיילור. מרקורי נחשב עד היום לאחד מהקולות הגדולים בהיסטוריה של הרוק. לאחר מותו זכה להוקרה רבה ובשנת 2001 שמו הוכנס להיכל התהילה של הרוק. מרקורי ציין בראיונות ובחייו הפרטיים את משיכתו לגברים, ובהמשך אף מיקד את ההגדרה וציין כי הוא ביסקסואל. בשנותיו האחרונות מרקורי היה בזוגיות עם בחור בשם ג'ים הוטון, מי שהיה אז מעצב השיער שלו. הוטון אובחן כנשא איידס בשנת 1990, כחמש שנים לאחר תחילת מערכת היחסים של השניים.


הוטון סעד את מרקורי בימיו האחרונים, ואף נכח במותו. בהודעה לתקשורת יום אחד בלבד לפני מותו נכתב בשמו של מרקורי: "בעקבות ההשערות הרבות שנפוצו בעיתונות במהלך השבועיים האחרונים, אני מבקש בזאת לאשר כי אכן התגלה בי וירוס ה-HIV וכי יש לי איידס. הרגשתי כי נכון יהיה שלא לחשוף מידע זה עד כה כדי להגן על פרטיותם של אלו הקרובים לי. אף על פי כן, הגיעה העת עבור ידידי ומעריצי ברחבי העולם לדעת את האמת, ואני מקווה שכולם יצטרפו לרופאי ולרופאים בכל רחבי העולם במאבק כנגד מחלה נוראה זו."

אחרי מותו הוקמה "קרן עוף החול של מרקורי" על ידי חברי הלהקה הנותרים למען לוחמה באיידס.

תוכן זה הוכן על ידי שיתוף פעולה ביום יום בהיסטוריה להט"בית
והמחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם בהסתדרות הציונית העולמית

ערכים נוספים בנושא