נחמה ריבלין – 05.06.1945

מארק ניימן / לע״מ

ביום זה נולדה הגברת הראשונה, אשת נשיא המדינה, נחמה ריבלין ז"ל.

ריבלין פעלה רבות למען הקהילה הגאה, וכן במאבק למען נפגעים ונפגעות מינית, במיוחד לאחר שבעלה, הנשיא ראובן (רובי) ריבלין החל לכהן כנשיא המדינה.

למשל, בשנת 2016, במלאות שנה להרצחה של שירה בנקי ז"ל במצעד הגאווה בירושלים, אירחו הזוג ריבלין בבית הנשיא את משפחת בנקי ונציגי הבית הפתוח בירושלים. המפגש הותיר חותם עמוק על נחמה, ובמהלך המפגש אמר הנשיא: "שירה ז"ל, נרצחה על זכות הביטוי של כל אישה ואיש להביע את עצמו ואת מיניותו בחופשיות, זכותם של כל איש ואישה להיות מי שהם עצמם, לממש את היפה שבמידות, לאהוב מי שהלב חפץ בו, אהבה ללא גבולות, אהבה שמותר ואפשר לבטא גם בגלוי. עלינו לקדם מרחב ציבורי בטוח בו גם אם ישנה חוסר הסכמה, חובה לכבד כל אדם. אנחנו חייבים להבדיל בין חוסר הסכמה לאלימות, שנאה, שיח אלים, פוגעני ודורסני, ולעיתים גם מסית, יש להפסיק את ההסתה נגד הקהילה הגאה וכל גיבוי שהסתה זו מקבלת."

עוד אמר: "זו אינה דרכנו. זו אינה דרכה של החברה בישראל. יש לנו עוד הרבה עבודה לעשות. הרצח של שירה ופיגוע הטרור הנורא באורלנדו מצביעים על כך שנדרש מאמץ אמיתי לחינוך לסובלנות ושהמאבקים הגדולים עוד לפנינו. אני מברך את נציגי הבית הפתוח על פועלם למען הקהילה הגאה ולמען שיח שוויוני, מכיל וסובלני בישראל." מאז המפגש הפך למסורת, ונציגי הקהילה בירושלים הוזמנו לבית הנשיא גם לקראת המצעדים הבאים.

בשנת 2017, במלאות 8 שנים לרצח בבר נוער, נפגשו במרכז הגאה בתל אביב הזוג ריבלין עם כ-50 מנציגי ונציגות הקהילה הגאה, במהלך האירוע הדגישו הזוג ריבלין את זכות הקהילה לשוויון זכויות מלא. נחמה הייתה ידועה גם בפעילותה למען זכות בני ובנות הקהילה להביא ילדים.

תוכן זה הוכן על ידי שיתוף פעולה ביום יום בהיסטוריה להט"בית
והמחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם בהסתדרות הציונית העולמית

ערכים נוספים בנושא