רובי ריבלין – 09.09.1939

קרדיט תמונה: אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית

ביום זה נולד ראובן רובי ריבלין, נשיא מדינת ישראל.

ריבלין הוא ירושלמי מלידה, וכיהן כחבר כנסת מטעם מפלגת הליכוד מהכנסת ה-12 ועד בחירתו לנשיאות ביולי 2014, למעט הפסקה בכנסת ה-13. ריבלין ידוע כמאמין אדוק בתורת זאב ז'בוטינסקי, ממייסדי תנועת הליכוד, ובהתאם בשוויון זכויות אזרחי ובחופש הפרט.

טרם בחירתו כנשיא, נחשב ריבלין לשמרן ביחסו לקהילה הגאה ולא התבטא כמעט בנושא. אך מאז תחילת כהונתו כנשיא המדינה, הפך ריבלין לאחד מבעלי הברית החזקים ביותר של הקהילה בפוליטיקה הישראלית. ריבלין, יחד עם אשתו נחמה ז"ל, לקח חלק במספר מפגשים עם חברי וחברות הקהילה הגאה, יצא בפומבי כנגד הסתה מצד רבנים בציונות הדתית, ונאם באירוע לזכר שירה בנקי ז"ל בירושלים.

בפגישה עם חברי וחברות הקהילה לפני בחירות 2015 קרא הנשיא ריבלין ללהט"בים לצאת להצביע ואמר: "החירות מפחד, ממעשים אלימים ומהתבטאויות בריוניות היא זכותם של כל גבר וכל אישה, ממגדר כזה או ממגדר אחר וגם של אלו הקוראים תיגר על הגבולות המגדריים עצמם. החופש לחיות את החיים כרצוננו והזכות לחיות חיים מלאים על פי צו מצפוננו ולעצב אותם בהתאם להשקפת עולמנו הוא שעומד ביסודה של כל חברה דמוקרטית ומחובתה של החברה לאפשר לכל אדם לחיות לפי תפיסת עולמו האידיאולוגית או נטיותיו המיניות".

תוכן זה הוכן על ידי שיתוף פעולה ביום יום בהיסטוריה להט"בית
והמחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם בהסתדרות הציונית העולמית

ערכים נוספים בנושא