ברוכות.ים הבאות.ים לאתר החדש!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
צילום: לוגו - ניב פרידמן

יום בהיסטוריה להט"בית" הוא פרויקט ניו-מדיה שהוקם ביולי 2018. מדי יום עולה בעמוד הפייסבוק והאינסטגרם פוסט על אירוע בהיסטוריה של הקהילה הגאה או על לידה/פטירה של אישיות היסטורית להט"בית שהתרחשו באותו התאריך לפני מספר שנים. לאחר למעלה משנתיים של פעילות, הפרויקט מהווה בית ליותר מ-20 מתנדבים.ות, זכה להצלחה גדולה והפך לאחד העמודים הבולטים של הקהילה הגאה ברשת: אלפי לייקים לעמוד, רמת "מעורבות" (engagement) גבוהה ותפוצה רחבה של כ-70,000 איש בממוצע בחודש. התכנים כוללים היסטוריה גאה בכל רחבי העולם, אך הדגש הוא על הקהילה הגאה הישראלית וזו של יהדות התפוצות.

בחודשים האחרונים, הרגשנו שאנחנו צריכים להרחיב את פעילותינו כדי לנצל באופן מיטבי יותר את כמות המידע העצום שאספנו, ערכנו ותרגמנו לעברית. בניסיון שלנו למצוא כמה שיותר סיפורים על אירועים ואישים להט"בים נתקלנו בריק של מקורות מידע. היינו צריכים להתחיל לדלות מידע מאנגלית ולתגרמו בעברית ולאתר ככל האפשר אירועים ואישיים ישראלים כדי שנוכל לכתוב עליהם.

לכן, עבדנו ביחד עם המחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם בהסתדרות הציונית העולמית להקמת מאגר מידע זה, עם אפשרויות חיפוש מתקדמות ועם מגוון תכנים מרגשים ומעניינים.

כך שלא יהיה מחנך שלא יוכל לאתר בקלות מידע על היסטוריה להט"בית כדי להכניס את זה למערך שיעור ושלא יהיה נער או נערה שיצאו מהארון ולא יבינו שהם חלק מסיפור גדול מאוד, שבו הרבה א.נשים אמיצים בישראל ובעולם יצרו בשבילנו מציאות טובה יותר. כי את הסיפור הזה, הם לא ילמדו בשיעורים בבתי הספר. באופן זה, אנחנו גם בונים נרטיב היסטורי לקהילה הגאה בישראל שמתחיל מהיישוב הישן ועד לימנו אנו. משלבים את התכנים המרגשים על צמיחת המאבק הגאה בשנות ה-90 ומקבעים את הנרטיב ההיסטורי על אירועים שהתרחשו בשנים האחרונות.

תהנו!

עדכונים נוספים

ברוכות.ים הבאות.ים לאתר החדש!

יום בהיסטוריה להט"בית" הוא פרויקט ניו-מדיה שהוקם ביולי 2018. מדי יום עולה בעמוד הפייסבוק והאינסטגרם פוסט על אירוע בהיסטוריה של הקהילה הגאה או על לידה/פטירה של אישיות היסטורית להט"בית שהתרחשו באותו התאריך לפני מספר שנים.

קרא עוד »