אדווארד סגרין – 18.09.1913

ביום זה נולד אדווארד סגרין, כותב ופרופסור אמריקאי לסוציולוגיה ולקרימינולוגיה שנחשב לאב התנועה ההומופילית, בזכות יצירותיו שהצהירו כי חברות וחברי הקהילה הגאה ראויים לזכויות שוות.

סגרין נולד בניו יורק למשפחה יהודית. לאחר לימודיו בתיכון הוא גר כשנה בפריז, ולפני שחזר לעיר הולדתו נרשם למכללה העירונית של ניו יורק, אך נאלץ לבטל תכנית זו עקב השפל הגדול. בשנת 1934 פגש את גטרוד ליפשיץ, עמה חלק דעות פוליטיות, ולאחר שנתיים התחתן עמה. לזוג נולד בן יחיד.

אדוארד פצח בחיים כפולים, ופרסם תחת שם העט "דונלד וובסטר קורי" את ספרו הראשון "ההומוסקסואל באמריקה: גישה סובייקטיבית" בשנת 1951. פרסום והפצת הספר נחשב לצעד רדיקלי, היות זאת הייתה הפעם הראשונה בארצות הברית בה ספר הציג את הקהילה הגאה באופן סימפתי. סגרין בספרו תיאר כיצד להט"בים הופלו באופן שיטתי בכל היבט בחייהם, ודרש לערער על חוקים אנטי להט"ביים.

בשנות השבעים החל סגרין לחיות אורך חיים הומוסקסואלי, למרות שהוא המשיך לאפיין אנשים מהקהילה הגאה כמופרעים, ולרוב דחף אותם לפנות לטיפול נפשי. הוא דחה את הרעיון כי הומוסקסואליות היא אופציה מינית טבעית. עם זאת, הוא דרש אי-הפללה של הומוסקסואליות.

העובדה כי סגרין כתב תחת שם העט וובסטר קורי נותרה סודית עד שנת 1974, אז היא נחשפה בכנס של הארגון הסוציולוגי האמריקאי במונטריאל. לאחר כ-12 שנים, סגרין לקה בהתקף לב והלך לעולמו.

תוכן זה הוכן על ידי שיתוף פעולה ביום יום בהיסטוריה להט"בית
והמחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם בהסתדרות הציונית העולמית

ערכים נוספים בנושא