שרה שולמן – 28.07.1958

קרדיט תמונה: Slowking4

ביום זה נולדה שרה שולמן – סופרת, אקטיביסטית חברתית ולהט"בית, והיסטוריונית איידס אמריקאית.

שולמן השתתפה כילדה במחאה נגד המלחמה בוויאטנם יחד עם אמה, ומאז הפכה לפעילה בנושאים שונים הנוגעים לזכויות אדם. בין היתר, שימשה כחברה בוועדה למען הזכות להפלה, ואף נעצרה כשהפגינה נגד מלחמת המפרץ עם קואליציית האיידס ACT UP.

בשנת 1987 הקימה שולמן יחד עם ג'ים האברד את פסטיבל הקולנוע הניסיוני הגאה של ניו-יורק, שקיים עד היום בשם פסטיבל MIX. בשנת 1992 הקימה עם נשים נוספות את ארגון הנוקמות הלסביות, שבין היתר ייסד את ה""Dyke March ונאבק נגד יוזמות חקיקה להט"בופוביות במדינות שונות בארה"ב.

משנת 2001 היא אוצרת יחד עם האברד את פרויקט ההיסטוריה בעל פה של ACT UP, ויחד הם יצרו את הסרט "United in Anger: A History of ACT UP"', המתאר את קורות האקטיביזם למאבק באיידס בארה"ב.

שולמן פעילה גם בנושא המאבק הישראלי-פלסטיני. היא מגדירה את עצמה כפעילה נגד הכיבוש, חברה בוועד המנהל של "קול יהודי לשלום" ויועצת הסגל של תא סטודנטים 'למען צדק בפלסטין' באוניברסיטת סטטן איילנד בה היא מכהנת כפרופסור למדעי הרוח. היא יזמה סיור אקטיביסטים להט"בים ראשון מסוגו לרשות הפלסטינית, ויזמה כנס בשם "הומו-לאומנות ופינקוושינג" באוניברסיטת ניו יורק.

תוכן זה הוכן על ידי שיתוף פעולה ביום יום בהיסטוריה להט"בית
והמחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם בהסתדרות הציונית העולמית

ערכים נוספים בנושא