מחאת האימוץ הגדולה בתל אביב – 21.07.2017

ביום זה התקיימה מחאת האימוץ הלהט"בית הגדולה, בהשתתפות אלפים בתל אביב. המחאה סבבה סביב עתירה שהוגשה לבג"ץ על ידי האגודה למען הלהט"ב בישראל והמרכז הרפורמי לדת ומדינה, כנגד סעיף בחוק האימוץ המגדיר אימוץ כמותר ל"איש ואישה".

המדינה הגישה את עמדתה לעתירה זו, ובה טענה כי העברת ילד לאימוץ על ידי זוג גאה עלולה "להעמיס מטען נוסף על הילד" – עמדה שעוררה סערה בקרב חברי הקהילה ובציבור הכללי.

אורלי וייסלברג-צור, שנמצאה במאבק משפטי להכרתה כאמו של בנה הביולוגי של בת זוגה, נאמה בהפגנה ואמרה: "המדינה מאמינה שלגדול אצל זוגות להט"בים זה רע בלי קשר למצב הכלכלי. רק כי הם להט"בים הם פחות טובים מאחרים. את מי מייצגת עמדת המדינה? זאת הדמוקרטיה שפיללו לה אלה שהקימו את המדינה? זאת ערבות וזהו שוויון? מי שמך ממשלת ישראל שתביעי עמדות חשוכות כאלה?"

במהלך המחאה המפגינים חסמו מספר כבישים בתל אביב, והמשטרה עצרה מפגינים. מחאה זו נחשבת לאחת המחאות המשמעותיות של הקהילה הגאה בישראל, בעיקר משום שהיא הצליחה למשוך אליה מפגינים רבים שאינם מבין חברי הקהילה הגאה.

תוכן זה הוכן על ידי שיתוף פעולה ביום יום בהיסטוריה להט"בית
והמחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם בהסתדרות הציונית העולמית

ערכים נוספים בנושא

ממלכת הלהט"בים של איי האלמוגים מכריזה מלחמה – 13.09.2004

ביום זה ממלכת הלהט"בים של איי האלמוגים הכריזה מלחמה על אוסטרליה. ממלכת הלהט"בים של איי האלמוגים, שנמצאת בקבוצת איים לייד אוסטרליה, הוקמה ב14.6.2004, ע"י קבוצת אקטיביסטים להט"בים שהתאכזבו עמוקות מהיחס של ממשלת אוסטרליה כלפי זוגות חד מיניים.

קרא עוד »