ממלכת הלהט"בים של איי האלמוגים מכריזה מלחמה – 13.09.2004

בתמונה: דגל הממלכה

ביום זה ממלכת הלהט"בים של איי האלמוגים הכריזה מלחמה על אוסטרליה. ממלכת הלהט"בים של איי האלמוגים, שנמצאת בקבוצת איים לייד אוסטרליה, הוקמה ב14.6.2004, ע"י קבוצת אקטיביסטים להט"בים שהתאכזבו עמוקות מהיחס של ממשלת אוסטרליה כלפי זוגות חד מיניים.

קבוצת האקטיביסטים יצאו באונייה לה ניתן השם "GAYFLOWER" ("פרח גאה" – כרפרנס על ספינת Mayflower שבה הגיעו חלוצי המושבות לחופי ארה"ב). כבר באותו היום התיישבה הקבוצה באי הגדול ביותר בקבוצת איי האלמוגים, והניפה שם את דגל הגאווה, שלאחר מכן הוכרז כדגל הרשמי של המדינה.

אחד מחברי הקבוצה, בחור בשם דייל פארקר אנדרסון, הוכרז כקיסר דייל ה1. בתגובה לפרלמנט האוסטרלי, שהחליט לאסור על נישואים חד מיניים (נכון ל2004, שכן כיום נישואים חד מיניים מוכרים ע"י אוסטרליה) הכריז דייל על הסיבות לעזוב את הריבונות האוסטרלית: "אנו חיים תחת משטר אפרטהייד. הומופוביה היא לא פחות מאשר גזענות מינית. בראש ובראשונה אנו בני אדם. אנו עובדים, אנו מנהלים חיים, אנו אוהבים ומקיימים מערכות יחסים. אנחנו משפחה. עם זאת, למרות היותנו אזרחים, שבוחרים ומשלמים מסים, הומוסקסואלים ולסביות אוסטרלים אינם חולקים את אותן זכויות אותם לוקחים ההטרוסקסואלים כמובנים מאליהם."

מייסדי עזיבת אוסטרליה ערכו טיוטה של הכרזת עצמאותם, בה נכתב, בין השאר "הומוסקסואלים השתדלו בכל מקום, בכנות, למזג עצמם לחיים החברתיים של הקהילות הסמוכות וקבלת יחס זהה. אנו לא רשאים לעשות כן. אנו פטריוטים נאמנים לשווא, ונאמנותנו במקומות מסוימים מתמקצנת; אנו מקיימים את אותן ההקרבות בנפש וברכוש כמו אזרחינו, לשווא; אנו שואפים להגדיל את התהילה של מולדתינו באמנות ומדע, או את עושרה, באמצעות תעשייה ומסחר, לשווא; במדינות בהן חיינו לדורות, עדיין המעיטו בערכנו, כזרים… בעולם כפי שהוא עכשיו לתקופה בלתי מוגבלת… אני חושב שלא נוכל לחיות בשלום."

תוכן זה הוכן על ידי שיתוף פעולה ביום יום בהיסטוריה להט"בית
והמחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם בהסתדרות הציונית העולמית

ערכים נוספים בנושא