בילי אייכנר – 18.09.1978

Andrew H. Walker/Getty Images for Yahoo News

ביום זה נולד בילי אייכנר, שחקן, קומיקאי ומפיק אמריקאי-יהודי הומו.

אייכנר נולד בניו יורק, ויצא מהארון כהומו בגיל צעיר. הוא השתתף בהפקות תיאטרון רבות במהלך לימודיו בבית ספר, שם התגלה כישרונו במשחק ובשירה. לאחר סיום לימודיו בתיכון, למד תואר בתיאטרון באוניברסיטת נורת'ווסטרן. עם סיום לימודיו החל להופיע בברודוויי, ולקח חלק בקבוצת תיאטרון ידועה הכוללת רבות מהכוכבות הגדולות בעולם הקומדיה, כגון איימי פולר, אילנה גלייזר, אלי קמפר, בן שוורץ ואחרים.

בשנת 2004 גרף אייכנר תשומת לב במופע שהפיק בשם "אומת היצירה". בהשראת אחד המערכונים היותר מפורסמים במופע, יצר אייכנר את הסדרה שפרסמה אותו ברחבי העולם – "בילי ברחוב עם בילי אייכנר" (Billy on the Street). הסדרה היא סדרת משחק קומית בה רץ אייכנר ברחבי ניו יורק ושואל בקולרם, ובטון הייחודי רק לו, שאלות על נושאי תרבות פופולרית. אייכנר היה מועמד לפרס אמי עבור "מנחה תוכנית משחק מצטיין" על תפקידו בתוכנית.

אייכנר שיתף פעולה עם תוכניות אירוח ולייט-נייט רבות, ביניהן תוכניותיהם של וונדי וויליאמס, קרסון דיילי, ג'ואן ריברס וקונן אובריאן, שם היה כתב ועיתונאי. הוא השתתף בשתי עונות של סדרת הקומדיה המצליחה "מחלקת גנים ונוף", בכיכובם של איימי פולר ורבים מעמיתיו מ-UCB. ב-2016 הופיע בסרט "שכנים 2", וב-2017 הצטרף לקאסט של "סיפור אימה אמריקאי". בתפקידו היוקרתי ביותר לוהק אייכנר בגרסת הלייב אקשן של הסרט "מלך האריות", שם גילם את דמותו של טימון. אייכנר הוא מעריץ גדול של מדונה מגיל צעיר, ואף התעקש שבר המצווה שלו יהיה בנושא הזמרת. לכבוד הופעתה של מדונה בארץ ב-2012, ייבא אייכנר את "בילי ברחוב" לישראל, שם שאל עוברי אורח בתל אביב ובירושלים את דעתם על הזמרת ושיריה.

תוכן זה הוכן על ידי שיתוף פעולה ביום יום בהיסטוריה להט"בית
והמחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם בהסתדרות הציונית העולמית

ערכים נוספים בנושא