דוד ארליך – 07.04.1959

קרדיט תמונה: רפי קוץ

ביום זה נולד דוד ארליך, אישיות ירושלמית ותיקה, סופר, עיתונאי, ומייסד בית הקפה 'תמול שלשום'.

ארליך נולד ברמת גן, ובמהלך השנים עבד כעיתונאי במספר כלי תקשורת: בעיתון הירושלמי "דבר", בשבועון לנוער "חמצן", ברדיו קול ישראל, ובעיתון "הארץ". בהמשך לימד בארצות הברית, ואז חזר והשתקע בירושלים. הוא כתב והוציא שלושה ספרים: "הבקרים של שני וחמישי" (1999) "כחול 18" (2003), ו-"קפה שירה" (2018). ספריו עסקו בחברה הישראלית על גווניה ובתוכה בקהילת הלהט"ב, כמו גם בחברה הירושלמית בפרט, כאשר ספרו "קפה שירה" בוסס על בית הקפה שלו 'תמול שלשום', שכבר הפך למרכזי מאוד בעיר.
'תמול שלשום' הינו בית קפה-ספרייה, רעיון שנדבק בארליך כשחי בארצות הברית, מקום מיוחד לסופרים וסופרות ומשוררים ומשוררות ישראלים, כמו גם לקהילת הלהט"ב הירושלמית – שראתה בו מקום מבטחים מתחילת דרכו, ולכל אדם בעיר שחפץ במקום שקט לחשוב בו. במקום מתקיימים אירועי הקראת שירה, שיחות עם סופרים וסופרות, מופעים אינטימיים, ועוד.

בראיון לקראת צאת ספרו השני, אמר ארליך על המעבר לירושלים בצעירותו: "ביום השחרור מהצבא עברתי לירושלים, וכך הגדרתי את הנון-קונפורמיזם שלי גם בזה שאם אני גיי, זה לא מחייב אותי להיות בטווח של חמש דקות מאלנבי וחוף הילטון". מטרתו של ארליך הייתה תמיד לקיים מקום מכיל ומיוחד בתמול שלשום, והוא היווה דמות משמעותית בקהילה הירושלמית ואף היה חלק מהוועד המנהל של הבית הפתוח. במרץ 2020, נפטר ארליך מדום לב מעט לפני שמלאו לו 61 שנים.

תוכן זה הוכן על ידי שיתוף פעולה ביום יום בהיסטוריה להט"בית
והמחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם בהסתדרות הציונית העולמית

ערכים נוספים בנושא