דוד לביא – 17.02.1988

ויקיפדיה

ביום זה נולד דוד לביא, זמר ושחקן ישראלי וחבר הקהילה הגאה.

לביא, זמר ושחקן ישראלי, התפרסם בעקבות השתתפותו בתוכנית "כוכב נולד" בשנת 2011. לביא, שהיה אחד המתמודדים הבולטים באותה עונה, התקבל לתוכנית לאחר שבאודישן שלו ביצע את השיר 'מבול' של רונה קינן, ולבסוף הגיע למקום השני בתוכנית. בשנת 2012 הוציא את הסינגל הראשון שלו, ובשנת 2016 את אלבום הבכורה שלו.

באוגוסט 2015, ימים בודדים לאחר הפיגוע הרצחני במצעד הגאווה בירושלים, בו נרצחה הנערה שירה בנקי ונפצעו שישה צועדים נוספים, בחר לביא לצאת מהארון באופן פומבי. לביא פרסם פוסט בעמוד הפייסבוק שלו בו כתב: "אני פונה לרבבות בני נוער ששומעים חדשות בימים האחרונים ורואים מוות מול העיניים. ילדים שחוששים שמצפה להם עתיד דומה, של מאבק מתמשך בעצמם, של פחד והסתרה. בכל שנותיי כילד וכמתבגר גדלתי והתחנכתי במסגרות דתיות. כשהאהבה שלי לבשה צורה שלא אני ולא סביבתי ציפינו לה, גם אני נבהלתי. למזלי הרב, בזכות חבריי ומשפחתי המופלאה מעולם לא נדרשתי להילחם באהבה הזו".

עוד כתב לביא: "כבר שנים שאני שר בפני קהל על הדברים שאני נמנע כל כך להגיד מפורשות כי "זה לא עניינו של אף אחד" או כי "מה זה משנה, אהבה זו אהבה". היום אני מבין שיש ערך ל"יציאה מהארון", בהושטת יד אל ילדים, מתבגרים וגם מבוגרים, שצועדים לצידי על האדמה המדממת הזאת בחשש ובפחד. היום חשוב לי יותר שתשמעו את הדברים האלה. אני רוצה לעזור. כולי תקווה שיש מי שמפיק תועלת וכוח מהמילים האלה".

בראיון שהעניק כמה חודשים מאוחר יותר סיפר לביא על ההשפעה שיצרה יציאתו מהארון: "אני חושב שצדקתי בכך שפרסמתי את הפוסט הזה, כי אחריו קיבלתי עשרות מיילים וטלפונים. זה נראה לי אחד הדברים היותר חשובים שעשיתי. אני לא רוצה שזה יהיה שער בעיתון מתישהו, כשאני מוציא את האלבום שלי. אני לא רוצה לעשות ניצול ציני של הדבר הזה, רוצה שתהיה לזה משמעות. לא רציתי לשחק לידיים של אנשים אחרים עם החיים שלי".

תוכן זה הוכן על ידי שיתוף פעולה ביום יום בהיסטוריה להט"בית
והמחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם בהסתדרות הציונית העולמית

ערכים נוספים בנושא