יהודה פוליקר יוצא מהארון – 16.07.2010

קרדיט תמונה: ORENG

ביום זה יצא מהארון יהודה פוליקר – זמר, מוזיקאי ויוצר ישראלי.

פוליקר פרץ לתודעה הציבורית כסולן להקת הרוק "בנזין" בשנות השמונים. לאחר פירוקה פנה לקריירת סולו מגוונת, המשלבת רוק, פופ ומוזיקה עממית יוונית. מלבד שירה, פוליקר מנגן במספר רב של כלים, מלחין, כותב שירים, ואף עוסק בציור. חלק ניכר משיריו של פוליקר עוסק בהיותו דור שני לשואה ובטרגדיות מחייו האישיים.

בשנת 2010, לאחר שנים רבות בהן שמר על פרטיות חייו האישיים ומיעט להיחשף, השתתף פוליקר בסרט שיצרה טלי בן עובדיה אודותיו. הסרט שודר בערוץ 10, בסמוך ליציאת אלבומו "אהבה על תנאי", שעסק בזוגיות ובאהבה לגבר, לצד התמודדותו עם פטירת אמו. בסרט סיפר פוליקר על יציאתו מהארון בפני משפחתו בגיל 27, והביא ציטוטים מרמזים משיריו על נטייתו המינית כמו "אין בושה באהבה לגבר או לאישה".

פוליקר ספג ביקורת על כך שלא יצא מהארון באופן מפורש, אך ביקר זאת בסרט ואמר: "אתה לא צריך לנקד לאנשים, הם צריכים לקחת את זה משם". בראיון שהתפרסם כשלושה חודשים מאוחר יותר במוסף "7 לילות" של ידיעות אחרונות, סיפר פוליקר על משיכתו לגברים, ואמר כי היו בחייו שתי אהבות, שתיהן לגברים. "אני לא חושב שאני יכול להתאהב באישה", אמר. בראיון הוא טען כי הגורם ליציאתו המאוחרת מהארון הוא "החינוך המטופש שנתנו לי הוריי".

תוכן זה הוכן על ידי שיתוף פעולה ביום יום בהיסטוריה להט"בית
והמחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם בהסתדרות הציונית העולמית

ערכים נוספים בנושא