יהודית רביץ – 29.12.1956

אילן בשור

ביום זה נולדה המוזיקאית יהודית רביץ.
רביץ נולדה וגדלה בבאר שבע, ואל המוזיקה הגיעה דרך אחיה הגדול שניגן בלהקה ומילא את הבית בגיטרות. כשהייתה בת 16 נסעה להופיע לפני חיילים במוצבים בסיני, ולאחר מכן נבחנה והתקבלה ללהקה הצבאית של חיל ההנדסה.
במהלך שירותה הצבאי היא הקליטה שיר באולפני גל"צ. וכשאריק איינשטיין שמע אותו – התלהב וסיפר עליו לחבריו. שם טוב לוי, ששמע על רביץ מאיינשטיין, הציע לה להצטרף ללהקתו החדשה "ששת" מיד עם תום שירותה הצבאי. בתקופה זו רביץ הקליטה פרויקטים חשובים כמו 'הכבש השישה עשר', 'ארץ טרופית יפה' ועוד.
פריצתה הגדולה אירעה בפסטיבל הזמר 1977 עם השיר "סליחות" של לאה גולדברג. במשך מספר שנים היא המשיכה לשיר שירים ליריים ועדינים ('הילדה הכי יפה בגן', 'מישהו'), ולאחר מכן נראה כי עברה לכתוב שירים רוקיים יותר.
הקריירה של רביץ הייתה ורסטילית מאוד. היא מילאה אולמות בקיסריה והעלתה את המופע האינטימי 'ילדות' שהוקדש לבתה המאומצת, שיתפה פעולה עם אמנים רבים, יצרה בסגנונות מוזיקליים מגוונים, כתבה שירים והלחינה שירי משוררים.
בשנת 2009 יצאה רביץ מהארון במסגרת הסדרה "גיבורי תרבות". בראיון איתה היא ביקשה שלא ישאלו אותה שאלות בנושא, ואמרה שלמרות הדמות הציבורית שלה היא אדם ביישן ופרטי.

תוכן זה הוכן על ידי שיתוף פעולה ביום יום בהיסטוריה להט"בית
והמחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם בהסתדרות הציונית העולמית

ערכים נוספים בנושא