ניל פטריק-האריס – 15.06.1973

vagueonthehow

ביום זה נולד השחקן ניל פטריק האריס. פטריק-האריס נולד בניו מקסיקו שבארצות הברית להורים עורכי-דין ובעלי מסעדה ברקע נוצרי. בפעם הראשונה עלה על במה בכיתה ד', כששיחק בהצגת בית הספר את טוטו הכלב בגרסה המקומית של "הקוסם מארץ עוץ".

קריירת המשחק שלו נסקה במהירות, ובגיל 15 כבר היה מועמד לפרס גלובוס הזהב על תפקיד המשנה בסרט "הלב של קלרה" בו שיחק לצד וופי גולדברג. תפקידיו הזכורים ביותר הם ככל הנראה הדמות של דוגי האוזר, בו שיחק נער שהוסמך לרופא כבר בגיל 16, וכמובן הדמות של ברני סטינסון, רודף השמלות שהיה אחד מגיבוריה של הסיטקום המצליח "איך פגשתי את אמא" ושעל גילומה היה מועמד לשני פרסי אמי.

את שני פרסי האמי שלו, אגב, קיבל בכלל בזכות עבודות אחרות, שעבור ביצועיו בשתיהן זכה ב-2010: הנחיית טקס הטוני של אותה השנה וכן תפקיד האורח שלו בסדרה Glee. בנוסף הוא גם קוסם חובב, ואף זכה בפרסים גם בתחום זה.

האריס יצא מהארון בשנת 2006 בראיון למגזין "People", בו אמר "אני שמח לפזר את השמועות וגאה לומר שאני גיי שבע רצון ששמח לחיות את חייו באופן המלא ביותר". היום האריס נחשב לאחת מהדמויות הגאות המוכרות בארה"ב ובעולם. הוא חי בזוגיות עם השחקן דייויד בורקטה ולשניים זוג תאומים בני תשע – גדעון סקוט והרפר גרייס.

בשנת 2019 פטריק-האריס ובן זוגו הגיעו למצעד הגאווה בתל אביב כאורחי כבוד ואף חגגו על המשאיות.

תוכן זה הוכן על ידי שיתוף פעולה ביום יום בהיסטוריה להט"בית
והמחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם בהסתדרות הציונית העולמית

ערכים נוספים בנושא