סו בירד – 16.10.1980

Susan Lesch

ביום זה נולדה סו בירד, כדורסלנית אמריקאית-ישראלית לסבית.

סוזאן בריג'יט בירד נולדה בלונג איילנד שבניו יורק. כבת לאב יהודי ממוצא רוסי ולאם נוצרייה מחזיקה בירד באזרחות אמריקאית וישראלית, אך מייצגת בתחרויות בינלאומיות את ארץ לידתה, ארצות הברית. בהשפעת אחותה הגדולה והאתלטית בירד התעניינה בספורט מגיל צעיר. מלבד כדורסל היא שיחקה גם כדורגל וטניס, ורצה באופן תחרותי. כשהייתה רק בת 11 שיחקה במשחק של סיינט ג'ונס, והייתה כה מרשימה שמאבטח ביקש ממנה חתימה. בתיכון קיבלה בירד תארים נחשבים כמו שחקנית השנה של מדינת ניו יורק, שחקנית השנה של ה"ניו יורק דיילי ניוז" ופרס רשמי מהתאחדות המאמנים לקבוצות כדורסל נשים.

מאחורי בירד קריירה מפוארת כשחקנית כדורגל מובילה ומצליחה, בה שיחקה בעמדות מפתח במספר קבוצות מובילות. בשנת 2002 היא זכתה בפרס וויין ופרס נייסמית' כשחקנית הקולג' של השנה, וכן בפרס ESPY מטעם ערוץ הספורט המוביל ESPN על הובלת נבחרתה לעונה מושלמת של 39 ניצחונות, ללא הפסדים.

בירד זכתה בשיא של ארבע אליפויות WNBA עם קבוצת ה"סטורם", ארבע מדליות אולימפיות, וארבעה גביעי עולם של FIBA. היא אחת מ-11 נשים בלבד שזכו בכל הפרסים הללו. בנוסף, בירד זכתה באליפות יורוליג חמש פעמים. ב-2011 נבחרה על ידי המעריצים כאחת מ-15 השחקניות הטובות מכל הזמנים, והליגה עצמה זיכתה אותה בתואר אחת מעשרים שחקניות WNBA הטובות בכל הזמנים.

לאחר ששקלה לצאת מהארון לציבור הרחב באולימפיאדה ב-2016, עוד טרם יציאתה מהארון הביעה תמיכה איתנה בכל עמיתותיה שבחרו לצאת מהארון. בעקבות הצהרתה שלחברת ה-WNBA אלנה דלה דונה, בירד הודיעה בראיון כי היא יוצאת עם כוכבת הכדורגל מייגן ראפינו. בירד וראפינו נפגשו באולימפיאדה בריו, ושתיהן משחקות בסיאטל. כזוג ספורטאיות עתירות ניצחונות וזוכות אולימפיאדה, בירד וראפינו הן ככל הנראה הזוג החזק ביותר בעולם הספורט הנשי כיום.

תוכן זה הוכן על ידי שיתוף פעולה ביום יום בהיסטוריה להט"בית
והמחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם בהסתדרות הציונית העולמית

ערכים נוספים בנושא