פרסום הספר "התופעה הטרנסקסואלית" – 01.01.1966

ביום זה פרסם הארי בנג'מין, אנדוקרינולוג וסקסולוג אמריקאי, ספר בשם "The Transexual Phenomenon" (התופעה הטרנסקסואלית). ספר זה הוא הראשון מסוגו, בהיותו עוסק בנושא הטרנסקסואליות וטרנסג'נדריות באופן פתוח, ומציג את דרכי הטיפול בא.נשים השייכים לקשת הטרנסית.

בנג'מין האמין כי יש צורך להקדיש יחס חם, אוהב ומכבד למטופלות.ים המזדהות.ים עם המגדר השני. זו הייתה גישה מהפכנית לאותה התקופה, בה דרכי הטיפול בא.נשים מהקשת הטרנסית כללו לרוב היפנוזה, לובוטומיה (ניתוח מוח לצורך טיפול פסיכיאטרי), טיפול בשוק חשמלי, התערבות מגורמים דתיים או אשפוז בבית חולים פסיכיאטרי.

בספרו, בנג'מין הבדיל עצמו מקונצנזוס בקהילה הרפואית באותה תקופה, והציע אלטרנטיבה לטיפול החשוך והאלים. ספר חדשני זה העלה לדיון את המחשבה העיקרית הנובעת מהרפורמה של בנג'מין; שמא במקום לנסות לשנות את דעתם ומוחם של א.נשים המזדהים בתור טרנסג'נדרים, ישנה האפשרות לשנות את גופם לפי רצונם?

בעקבות פרסום הספר ועיסוקו של בנג'מין בנושא, טיפול רפואי ורגשי הוגן בא.נשים מהקשת הטרנסית עלה לסדר היום ועורר הדים במרחבים רבים, דבר אשר גרם לזינוק משמעותי במספר הפניות לגורמים רפואיים, ובבקשות למתן טיפול.

תוכן זה הוכן על ידי שיתוף פעולה ביום יום בהיסטוריה להט"בית
והמחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם בהסתדרות הציונית העולמית

ערכים נוספים בנושא