צדי צרפתי יוצא מהארון – 25.02.2011

קרדיט תמונה: מאור כהן

ביום זה יצא מהארון במאי התיאטרון והטלוויזיה הישראלי צדי צרפתי.

צדי צרפתי נולד בתל אביב בשנת 1941. את תחילת דרכו המקצועית עשה כשחקן בסרטים ישראלים, ומגיל 12 החל להתנסות על בימת התיאטרון עד לגיוסו לצה"ל. הוא שירת בלהקת פיקוד מרכז, שם הכיר ועבד עם שייקה לוי, עופרה פוקס ואחרים.

כשבוע לאחר סיום שירותו הצבאי, חזר צרפתי לתיאטרון והתקבל מיד לשחק במספר הצגות. צרפתי מוכר בעיקר דרך קריירת הבימוי שלו, אותה התחיל בגיל 30. הוא ביים ערבי בידור ומוזיקה, הצגות תיאטרון, ומופעים לילדים, כמו שירים רבים שייצגו את מדינת ישראל באירוויזיון. תפקיד בולט נוסף שמילא היה כחבר בפאנל השופטים בכוכב נולד.

בהיותו בן גיל 70, סיפר כי מעולם לא הייתה לו אהבה גדולה, ושהוא נמשך לגברים. "ניסיתי הכל, אבל אתה צריך לאהוב את עצמך בשביל לפתוח דלת" אמר. בהמשך, התראיין צרפתי לעיתון הארץ וסיפר על חייו כגבר הנמשך לגברים בישראל של שנות השישים: "היית גיי, ידעו על זה והיו מסתירים את זה. אל תשכח שבאותה תקופה זה גם היה לא חוקי. אנחנו כולנו מתעלמים מזה. אני לא רוצה לפתוח את הפה יותר מדי, אחרת אני אצטער על זה, אבל אני כן אומַר את זה: אני גם נעצרתי פעם על ידי המשטרה. הייתי בן 24, 25. ונעצרתי מפני שעברתי ברחוב הירקון. אני לא מדבר על גן העצמאות; ברחוב הירקון. על הכביש. בשתיים בלילה הלכתי ועברה ניידת וראו אותי הולך הלוך וחזור. ואם הלכת הלוך-חזור אז הם הבינו שאתה כנראה מחפש משהו. ואם אתה מחפש משהו אז מעלים אותך לניידת".

תוכן זה הוכן על ידי שיתוף פעולה ביום יום בהיסטוריה להט"בית
והמחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם בהסתדרות הציונית העולמית

ערכים נוספים בנושא