רובי רוז – 20.03.1986

Eva Rinaldi

ביום זה נולדה רובי רוז, דוגמנית, שחקנית ופרזנטורית אוסטרלית לסבית ג'נדקווירית. רוז התפרסמה בתור דוגמנית הבית של "מייבלין" אוסטרליה, מנחה ב-MTV אוסטרליה, ובמסגרת תפקידים שונים בטלוויזיה ובקולנוע (כמו "כתום זה השחור החדש", "ג'ון וויק 2", "פיץ' פרפקט 3", ו"באטוומן"), ובזכות היותה הפנים המוכרות ביותר לקהילה הג'נדרפלואידית (היא משתמשת בלשון אישה לעצמה).

רוז נולדה במלבורן לאם חד-הורית, והשתיים עברו בין יישובים רבים לפני שהשתקעו חזרה במלבורן. כמי שיצאה מהארון בגיל 12 כלסבית, רוז נאלצה להתמודד עם אלימות מילולית ופיזית בבית הספר. אלימות זאת, יחד עם ההתעללות המינית שעברה, הפרעה דו-קוטבית ודיכאון, הובילו אותה לניסיון התאבדות. בנוסף לכך, חוותה רוז דיספוריה מגדרית, וכילדה חסכה כסף לתהליך התאמה מגדרית FTM. דווקא דרך הדוגמנות, גילתה רוז את האנדרוגיניות, ואת האפשרות לדגמן בפרפורמנסים מגדריים שונים. לאחר שצברה מוניטין בעולם הדוגמנות,

הפריצה הראשונה של רוז לתודעה הגיעה כאשר זכתה בתחרות מתוקשרת בת 3 שבועות לבחירת המנחה החדש ל-MTV אוסטרליה. היא זכתה לתשומת לב רבה באוסטרליה בעקבות החשיפה ב-MTV, שהתגברה כשהתארחה כשופטת במספר פרקים של "טופ מודל הבאה של אוסטרליה", וכשזכתה בפרס ה-ASTRA לאישיות הנשית אהובה ביותר (אז שאלה באופן נוקב את המתעללים מעברה – "איפה אתם עכשיו?").

ב-2014, התארסה רוז לבת זוגה מעצבת האופנה פיבי דאל, והתחילה איתו שיתוף פעולה אופנתי. באותה השנה היא גם הוציאה סרט קצר בשם "Break Free", המתעד את עצמה עוברת בין פרפורמנסים מגדריים, ושירת כסוג של יציאה מהארון הג'נדרפלואידי לציבור הרחב. הסרט הפך במהרה לוויראלי, ונכון להיום נצפה יותר מ-50 מיליון פעם. רוז מצביעה על "Break Free" בתור המקפצה שלה לעולם המשחק.

ב-2015 הצטרפה לקאסט של "כתום זה השחור החדש" בתור סטלה קרלין, אסירה המפתחת מערכת יחסים רומנטית עם פייפר, הדמות הראשית. כעת בעלת שם בהוליווד ובאז תקשורתי ענק (ב-2015 הייתה האדם החמישי הכי הרבה מחופש בגוגל), רוז שיחקה במגוון בלוקבאסטרים, בעיקר סרטי אקשן, כגון "ג'ון וויק 2" "רזידנט אוויל" ו"המג". בתפקיד שייצור הכי הרבה עניין בקרב הקוראים שלנו,

ב-2018 דווח כי לוהקה לתפקיד באטוומן בסדרה החדשה של הCW. באטוומן של הסדרה, בהשראת הקומיקס מ-2006, היא לסבית יהודייה. למרות שליהוקה גרר ביקורת עקב כך שאיננה יהודייה, ו-"איננה לסבית" מכיוון שהיא מזדהה כג'נדרפלואיד, הסדרה זכתה להצלחה כבירה וחודשה לעונה שנייה אפילו בטרם סיום שידור העונה הראשונה. בגילומה את באטוומן (גיבורת העל הקווירית הראשונה), הופכת רוז לקווירית הראשונה לגלם גיבורת על בהוליווד.

תוכן זה הוכן על ידי שיתוף פעולה ביום יום בהיסטוריה להט"בית
והמחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם בהסתדרות הציונית העולמית

ערכים נוספים בנושא