רונה קינן – 26.07.1979

Adiel lo

ביום זה נולדה הזמרת והמלחינה הלהט"בית רונה קינן.

קינן נולדה ביפו וגדלה בתל אביב, לאב סופר ועיתונאי ואם חוקרת קולנוע וסופרת. היא למדה בתיכון לאמנויות "תלמה ילין" ופרצה לתודעה הישראלית בעקבות הופעתה הראשונה בגיל 18, כשהשתתפה במופע של שירי יונה וולך שנקרא "אתה חברה שלי". קינן הלחינה למופע את שיריה של וולך "ההכרה שלי נמוגה" ו"קסיוס", ובאירוע שרה וניגנה.

אלבום הסולו הראשון שלה, "לנשום בספירה לאחור", יצא בשנת 2004 אחרי שעבדה עליו במשך חמש שנים. האלבום כלל שירים בעברית ובאנגלית וזכה להצלחה כבירה. בשנת 2007 הוציאה את אלבומה השני "עיניים זרות" אשר זכה גם הוא לתשבוחות. בשנת 2009 הוציאה קינן את אלבומה השלישי, "שירים ליואל". האלבום מספר את סיפור חייה של דמות פיקטיבית בשם יואל, המזוהה עם אביה, עמוס קינן. בעקבות האלבום נבחרה קינן כ"זמרת השנה" במצעד הפזמונים העברי השנתי של גלגלצ. ביוני 2011 יצא אלבומה הרביעי, "המראות ונחיתות", והאלבום החמישי, "זמן התפוז", יצא ב-2019 בהפקת תום דרום ותמיר מוסקט.

קינן בחרה לצאת מהארון בתחילת דרכה כאמנית, עוד טרם הוצאת אלבומה הראשון. בשנת 2018 נולד לה ולבת זוגה בנם הראשון. בשנת 2016 נבחרה לאחת מ-40 הלהט"בים המשפיעים בישראל על ידי אתר מאקו.

תוכן זה הוכן על ידי שיתוף פעולה ביום יום בהיסטוריה להט"בית
והמחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם בהסתדרות הציונית העולמית

ערכים נוספים בנושא